maanantai 1. heinäkuuta 2013

Postcrossing!

Pirre-tädillä on kokeilussa uusi harrastus: postcrossing. Siinä lähetellään ja saadaan postikortteja ympäri maailman. Kyseessä ei ole korttien vaihto kahden lähettäjän välillä, vaan eräänlainen rinki: minä lähetän kortin jollekin ja saan kortin joltain toiselta. Osoitteiden jako organisoidaan Postcrossin-palvelun avulla. Tarkemmat säännöt selviävät Postcrossingin omilta sivuilta.

Olen tähän mennessä lähettänyt yhteensä kuusi korttia. Ensin lähetin aloituskiintiön (5 kpl) verran kortteja, joista yksi on nyt rekisteröitynyt perille vastaanottajalle. Tuon rekisteröinnin ansiosta sain lähettää kuudennen korttini ja nyt on myös lupa alkaa odotella ensimmäistä minulle tulevaa korttia. Vastaanottajia minulla on ollut tähän menessä Venäjältä (3), Tsekistä, Saksasta ja USA:sta.

Tähän mennessä parasta on ollut ostella kivoja kortteja ja postimerkkejä - ja väsätä niistä lähetysvalmiita kortteja. Saapas nähdä mikä riemu repeää, kun ensimmäinen minulle lähetetty kortti saapuu tänne...

Tässä viime viikon ostokseni:


Marimekko: "Mökillä" 1/2
Marimekko: "Mökillä" 2/2
Marimekko: "Classics" 1/2
  
Marimekko: "Classics" 2/2

 
Postimerkkejä 1/2
Postimerkkejä 2/2

 
Postimerkkitasku












 

2 kommenttia:

  1. Sulla kun ei muita harrastuksia olekaan :) :)

    VastaaPoista
  2. Niinjoo :) Mutta puuhastelu on niin kivaa :) Mustikatkin on nyt kypsyneet.... ja sitten on vuorossa ne sienet eli loppukesän harrastukset alkaa taas :) Tää Postcrossing on jotenkin todella kiehtovaa. Kiva valkata kortteja ja postimerkkejä ja kirjoitella terveisiä Suomesta. Ja olen jo saanut ekat korttini: USA:sta ja Taiwanista tuli melkein peräkkäisinä päivinä.

    VastaaPoista